Prohlášení o zpracování osobních údajů

PROHLÁŠENÍ O ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ

 

Prohlášení o zpracování osobních údajů dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o

ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a poučení subjektů údajů (dále jen

GDPR“).

 

1. Správce osobních údajů

Správcem osobních údajů je společnost Davella, (dále jen „správce“), která Vás

tímto v souladu s čl. 12 GDPR informuje o zpracování Vašich osobních údajů a o Vašich právech.

Při zpracování osobních údajů ctíme a respektujeme standardy ochrany osobních údajů a dodržujeme

následující zásady: osobní údaje zpracováváme vždy pro jasně a srozumitelně stanovený účel,

stanovenými prostředky a způsobem pouze pro dobu, která je nezbytně nutná. Osobní data našich

klientů a zaměstnanců sbíráme pouze v nutném rozsahu a nepředáváme je třetím osobám, s výjimkou

těch, které se přímo podílí na procesech uvnitř společnosti za účelem jejich nutného zpracování.

Spolupracující osoby (zaměstnanci, subdodavatelé) jsou nuceni přihlásit se k zásadám zpracování

osobních dat správce a podstupují pravidelná školení.

Společnost jako správce dat vytvořila funkci Pověřence pro ochranu osobních dat (DPO), který dohlíží na

řádnou ochranu osobních dat jejich majitelů, tedy zákazníků společnosti. Kontakt na DPO je zveřejněný

dálkově dostupným způsobem na webových stránkách správce (společnosti).

 

2. Rozsah zpracování osobních údajů

Osobní údaje jsou zpracovány v rozsahu, v jakém je příslušný subjekt údajů správci poskytl, a to v

souvislosti s uzavřením smluvního či jiného právního vztahu se správcem, z důvodu oprávněného zájmu,

nebo které správce shromáždil jinak a zpracovává je v souladu s platnými právními předpisy či k plnění

zákonných povinností správce.

 

3. Zdroje osobních údajů

přímo od subjektů údajů (registrace, webové kontaktní formuláře a chat, e-maily, telefon, webové

stránky, vizitky aj.)

veřejně přístupné rejstříky, seznamy a evidence (např. obchodní rejstřík, živnostenský rejstřík,

katastr nemovitostí apod.)

automatizovaný záznam elektronické komunikace na základě zákona 127/2005 Sb. a vyhlášky

357/2012 Sb.

 

4. Kategorie osobních údajů, které jsou předmětem zpracování

adresní a identifikační údaje sloužící k jednoznačné a nezaměnitelné identifikaci subjektu údajů

(např. jméno, příjmení, titul, příp. rodné číslo, datum narození, adresa trvalého pobytu, IČ, DIČ) a

údaje umožňující kontakt se subjektem údajů (kontaktní údaje – např. kontaktní adresa, číslo

telefonu, číslo faxu, e-mailová adresa a jiné obdobné informace)

IP adresy, telefonní čísla a jiné provozní a lokalizační údaje vyplývající z provozu služeb sbírané a

uchovávané z důvodu zákonné povinnosti

IP adresy a jiné provozní a lokalizační údaje k nutné míře zachování kvality služby

popisné údaje (např. bankovní spojení)

další údaje nezbytné pro plnění smlouvy

údaje poskytnuté nad rámec příslušných zákonů zpracovávané v rámci uděleného souhlasu ze

strany subjektu údajů (zpracování fotografií, použití osobních údajů za účelem personálních řízení

aj.)

 

 

 

 

 

5. Účel zpracování osobních údajů

účely obsažené v rámci souhlasu subjektu údajů

jednání o smluvním vztahu

plnění smlouvy

ochrana práv správce, příjemce nebo jiných dotčených osob (např. vymáhání pohledávek správce)

archivnictví vedené na základě zákona

výběrová řízení na volná pracovní místa

plnění zákonných povinností ze strany správce

 

6. Způsob zpracování a ochrany osobních údajů

Zpracování osobních údajů provádí správce. Zpracování je prováděno v jeho provozovnách, pobočkách a

sídle správce jednotlivými pověřenými zaměstnanci správce, příp. zpracovatelem. Ke zpracování dochází

prostřednictvím výpočetní techniky, popř. i manuálním způsobem u osobních údajů v listinné podobě za

dodržení všech bezpečnostních zásad pro správu a zpracování osobních údajů. Za tímto účelem přijal správce

technickoorganizační opatření k zajištění ochrany osobních údajů, zejména opatření, aby nemohlo dojít k

neoprávněnému nebo nahodilému přístupu k osobním údajům, jejich změně, zničení či ztrátě,

neoprávněným přenosům, k jejich neoprávněnému zpracování, jakož i k jinému zneužití osobních údajů.

Veškeré subjekty, kterým mohou být osobní údaje zpřístupněny, respektují právo subjektů údajů na ochranu

soukromí a jsou povinny postupovat dle platných právních předpisů týkajících se ochrany osobních údajů.

 

7. Doba zpracování osobních údajů

V souladu se lhůtami uvedenými v příslušných smlouvách, ve spisovém a skartačním řádu správce či v

příslušných právních předpisech jde o dobu nezbytně nutnou k zajištění práv a povinností plynoucích jak

ze závazkového vztahu, tak i z příslušných právních předpisů.

Typicky jsou tak osobní údaje zpracovávány v plném rozsahu pouze po dobu trvání smluvního vztahu a

po skončení platnosti jsou údaje zpracovávány pouze v rámci zákonných předpisů.

Během trvání smlouvy jsou průběžně zpracovávány zejména provozní a lokalizační údaje, které

uchováváme po dobu 12 měsíců s výjimkou údajů nutných pro zpracování statistik pro ČTÚ.

Po ukončení smluvního vztahu jsou osobní údaje uchovány pouze po dobu nezbytně nutnou z důvodu

oprávněného důvodu Správce či pro plnění zákonných povinností, nejdéle však po 10let.

Uvedené lhůty platí při vyrovnání všech závazků (zapůjčené zařízení, faktury, vybavení, atd.), v opačném

případě budou vaše údaje uchovány až do vzájemného vypořádání. Tyto lhůty mohou být též prodlouženy

např. soudním sporem, daňovou kontrolou apod.

 

8. Předávání osobních údajů jiným osobám

Vaše osobní údaje Správce zpřístupní jiným osobám pouze v obvyklém rozsahu a pouze zpracovatelům či

jiným příjemcům, typicky dodavatelům externích služeb, za dodržení všech zásad z GDPR vyplívajících. Dále

mohou být osobní údaje zpřístupňovány v nezbytně nutném rozsahu právním, ekonomickým a daňovým

poradcům. Osobní údaje týkající se dlužníků mohou být zpřístupněny také inkasním agenturám a to za

účelem vymáhání pohledávek. Na vyžádání či v případě podezření na protiprávní jednání mohou být osobní

údaje předané také orgánům veřejné správy.

 

9. Předávání osobních údajů do ciziny

Osobní data jsou zpracovávána převážně na území EU a nejsou cíleně mimo EU vydávána. Výjimkou jsou data uložená v těch počítačových systémech, které mají umístěné servery mimo EU, obvykle se jedná o servery nacházející se v USA. V takovém případě musí být splněny podmínky schválené Evropskou komisí pro bezpečný přenos dat mezi EU a USA, tzv. Privacy Shield.

 

10. Právní základ zpracování

Správce zpracovává údaje se souhlasem subjektu údajů s výjimkou zákonem stanovených případů, kdy

zpracování osobních údajů nevyžaduje souhlas subjektu údajů.

V souladu se čl. 6 odst. 1 GDPR může správce bez souhlasu subjektu údajů zpracovávat tyto údaje:

subjekt údajů udělil souhlas pro jeden či více konkrétních účelů,

zpracování je nezbytné pro splnění smlouvy, jejíž smluvní stranou je subjekt údajů, nebo pro

provedení opatření přijatých před uzavřením smlouvy na žádost tohoto subjektu údajů,

zpracování je nezbytné pro splnění právní povinnosti, která se na správce vztahuje,

zpracování je nezbytné pro ochranu životně důležitých zájmů subjektu údajů nebo jiné fyzické

osoby,

zpracování je nezbytné pro splnění úkolu prováděného ve veřejném zájmu nebo při výkonu

veřejné moci, kterým je pověřen správce,

zpracování je nezbytné pro účely oprávněných zájmů příslušného správce či třetí strany, kromě

případů, kdy před těmito zájmy mají přednost zájmy nebo základní práva a svobody subjektu

údajů vyžadující ochranu osobních údajů.

 

11. Práva subjektů údajů

Subjekt údajů má dle GDPR následující práva:

požadovat přístup k osobním údajům, které správce zpracovává, tedy získat od správce informace, zda

osobní údaje, které se ho týkají, jsou či nejsou zpracovávány. Pokud je tomu tak, má právo získat přístup

k těmto údajům a k dalším informacím uvedeným v čl. 15 GDPR,

požadovat opravu či doplnění osobních údajů, které správce zpracovává, pokud jsou nepřesné (čl. 16

GDPR),

požadovat odstranění osobních údajů v případech, které jsou upraveny v čl. 17 GDPR,

požadovat omezení zpracování údajů v případech, které jsou upraveny v čl. 18 GDPR,

získat ty osobní údaje, které se ho týkají a které jsou zpracovány s jeho souhlasem, nebo které jsou

zpracovány pro plnění smlouvy nebo pro provedení opatření přijatých před uzavřením smlouvy,

získat tyto osobní údaje ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu, přičemž má

právo předat tyto údaje jinému správci, a to za podmínek a s omezeními uvedenými v čl. 20 GDPR,

má právo vznést námitku proti zpracování dle čl. 21 GDPR

právo podat stížnost k dozorovému úřadu – subjekt údajů má právo na stížnost na domnělé porušení

obecného nařízení u dozorového úřadu, především v členském státě obvyklého pobytu nebo výkonu

práce.

O přijetí každé žádosti dle výše uvedených bodů budeme žadatele neprodleně informovat a bez zbytečného

odkladu, nejpozději však do 1 měsíce, podáme požadovanou informaci či informaci o přijatých opatřeních.

Tuto lhůtu je možné v případě potřeby a s ohledem na složitost a počet žádostí prodloužit o další dva měsíce.

V určitých specifických případech definovaných v GDPR nejsme povinni zcela nebo zčásti žádosti vyhovět.

Bude tomu tak zejména, bude-li žádost zjevně nedůvodná nebo nepřiměřená, zejména protože se opakuje. V

takových případech můžeme uložit přiměřený poplatek zohledňující administrativní náklady spojené s

poskytnutím požadovaných informací nebo odmítnout žádosti vyhovět. O tomto bude žadatel vždy

informován.

V případě, kdy budeme mít důvodné pochybnosti o totožnosti žadatele o poskytnutí informací, můžeme jej

požádat o poskytnutí dodatečných informací nezbytných k potvrzení jeho totožnosti.

Informace o uplatnění práv subjektu údajů si po přiměřenou dobu (typicky 3 roky) uložíme za účelem

evidence a dokladování této skutečnosti, pro statistické účely, zlepšování našich služeb a ochrany našich

práv.

V případě, kdy se subjekt údajů domnívá, že je s jeho osobními údaji nakládáno neoprávněně či jinak

porušujeme jeho práva, má právo podat stížnost u dozorového úřadu.

 

12. Právo na námitku

Pokud je právním důvodem zpracování osobních údajů tzv. oprávněný zájem, má subjekt právo kdykoli

vznést věcnou námitku proti takovému zpracování osobních údajů. V takovém případě nebudou osobní

údaje dále zpracovávány, pokud nebudou dány závažné oprávněné důvody pro zpracování, které převáží nad

zájmy subjektu nebo jeho právy a svobodami, nebo pokud nebudou zpracovávány pro určení, výkon nebo

obhajobu právních nároků. Námitku proti zpracování může dotčená osoba vznést prostřednictvím

kontaktních údajů uvedených níže. V e-mailu prosím uveďte konkrétní situaci, která Vás vede k závěru, že by

Správce neměl Vaše údaje zpracovávat. V případě zpracování údajů pro účely přímého marketingu je možné

vždy vznést námitku bez dalšího zdůvodňování.

 

13. Kontaktní informace

V ohledu ochrany Vašich osobních údajů nás můžete kdykoliv kontaktovat na adrese:

Dana Hošková

Karlovo nám. 60/49, 674 01 Třebíč

e-mail: davella@email.cz

 

Toto prohlášení je veřejně přístupné na internetových stránkách správce a v provozovně správce.


Tento e-shop využívá cookies a bez jejich použití není schopen fungovat. Nesouhlasím s použitím cookies na tomto e-shopu (zobrazí se prázdná stránka).

Povolit
Vlastní nastavení
Odmítnout